Vi i Gardmillom.no vet at det ikke er alle som har mulighet til å leie en hel herregård når en stor begivenhet skal avholdes, eller et viktig jobbmøte for den saks skyld. Vi ønsker derfor å tipse deg om langt billigere alternativer. Disse alternativene er kanskje ikke like spektakulære som herregårder og slott, men du vil fortsatt kunne få uforglemmelige opplevelser i flotte omgivelser!
Lei et klubbhus!
I de fleste lokalsamfunn finnes det et klubbhus eller lignende som kan leies. Dette er som regel mye billigere enn mange andre alternativer, og passer derfor supert for deg som skal avholde et arrangement på budsjett. Til noen få tusenlapper kan du leie et lokale en helg, og du får da muligheten til å invitere alle gjestene du ikke ville fått plass til hjemme i egen bolig. Dette er perfekt for deg som skal ha bryllup, konfirmasjon eller andre arrangementer. Det er heller ikke uvanlig at begravelser markeres i klubbhus, eller barnebursdager for den saks skyld.
Lag maten selv
Istedenfor å bestille dyr cateringmat eller hyre inn en kokk for anledningen, kan du gjøre arrangementet veldig mye billigere ved å lage maten selv. Dersom du skal servere mat til veldig mange, kan du med fordel få hjelp til denne biten av forberedelsene. Lag store porsjoner og kjøl maten ned dagen i forveien, så slipper dere å stresse i siste liten før gjestene kommer.
Pynt enkelt og elegant
Det trenger heller ikke være vanskelig å klargjøre og dekorere lokalet før arrangementet starter. Legg en fin selskapsduk på langbordet, plukk noen friske markblomster og lag buketter, og pynt bordet på en enkel og ukomplisert måte. Ønsker du å gjøre ekstra stas på noen, kan du for eksempel finne fram litt konfetti, ballonger og lignende. Med litt musikk i bakgrunnen er det heller ikke noe problem å få ønsket stemning i lokalet. Er det for eksempel et bryllup, kan du spille av litt romantisk eller klassisk musikk på høyttaleranlegget. Noen klubbhus har høyttalere og lignende, mens andre krever at du tar dette med selv. Undersøk slike detaljer på forhånd med utleier av lokalet.
Lykke til med ditt arrangement!